Sunday, April 11, 2010

have i met you before?

Posted by aqilah ismail at 7:21 PM
"what goes around comes around"

ayat tu selalu orang guna time2 sedih. ala2 ayat balas dendam la. ala2 ada ubi ada batas, ada hari boleh balas la. emm...Q nak guna ayat tu dari sudut yang berbeza. pernah x terfikir yang kemungkinan, kawan-kawan yang kita ada pada hari ini kita pernah jumpa once tapi kita x perasan.

macam ni la.

Q menganalogikan dengan situasi Q semalam. time Q pergi happy hour kat pantai pasir pandak, Q ada jumpa sepasang adik-beradik ni. yang kakak dalam umur 2tahun lebih, yang adik lelaki ni dalam setahun lebih la.yang kakak ni nama sumayah, yang adik nama syakir. kakak ni asyik pimpin adik dye jalan-jalan kat pantai. family dye yang lain ada la gak. Q sempat bertegur sapa dengan umi dye, abi dye, pak cik dye. x sempat pun nak tukar2 no telefon. family ni asal semenanjung tapi tinggal kat sarawak. diorang balik tanpa Q perasan. Q terfikir, pertemuan dan perpisahan manusia ni memang dah jadi adat. tapi, bumi ni kan bulat. maybe, dalam masa 10 tahun, Q akan jumpa budak nama sumayah, tapi Q x ingat yang Q pernah jumpa dye dulu.

Q ada satu lagi pengalaman camtu. masa Q kecik (tersangat kecik, sampai Q pun x ingat), Q duduk kat kawasan Johan Setia, Klang. Q ada jiran yang ayah gelar Cikgu Mat (Al-Fatihah untuk P.cik Norhan). Lepas kami pindah, memang x berhubung langsung la. sampai la Q masuk kusess, ayah jumpa balik Cikgu Mat ni dan anak dye is one of my bestfriend, Nurhana a.k.a Na-noe. ayah cakap, ayah selalu nampak na-noe time kecik. x sangka jumpa lagi dengan family tu.

bila Q fikir-fikir balik, alangkah terkilannya bila kita tahu yang kita pernah jumpa orang tu dulu tapi kita x ingat. mana tahu, terserempak kat surau kat RnR, dalam flight time Q balik sarawak, time teman alia tengok ayub main futsal. kita pernah cakap dengan orang tu. tanya asal, kerja kat mana, tapi tanya sekadar bersopan. haih, emo pulak Q ni. hehehe...apa-apa pun, pertemuan dan perpisahan, semuanya kuasa Tuhan. kita sebagai hambanya kena akur (ustazah Aqilah dah bersuara dah). kesimpulannya, hargailah orang-orang disekeliling anda...(^___^)v

...hope can meet you again 1 day...

0 comments:

 

aku dan sesuatu Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez